Güven

Geçen, birkaç saniyeyle kaçırdığım yeşil ışktan ötürü kırmızı ışıkta beklemek zorunda kalmış bir vaziyetteyken yanıma biri yaklaştı.Sanırsın ki fıçısının içinden çıkmayı akledebilmiş Diyojen.Saçlar sakallar birbirine karışmış, başında bir siyah yün bere,belli ki kendine pek bakmıyor.Tırnaklar işçi tırnağı gibi,eller yaralı,yarabantlı.”Beni bir dakika dinler misiniz?”dedi,çoğu İstanbulda yaşayan insanın yaptığı gibi suratına bile bakmadım.Kafamı öbür tarafa döndürdüm sadece.”Hayır,anket yapmıcam” dedi,bir baktım refleksle.Bir dergi satıyordu engelliler içinmiş.O engelliler içini görünce tüm zorba duygularım gitti ve dergiden alıp bağışta bulundum.”Peki emin misin?” dedim.”Emin misin bunların ulaşması gereken yere ulaştığına?” “Evet.” dedi “Eminim.” O paranın gitmesi gereken yere ulaştığından emin değilim.Hala o an sadece güvenmek istedim,ezan okunuyordu ve bence bu bir işaretti.Benim inançlarıma göre.O para gitmesi gereken yere ulaşacaktı.Ne kadar da güvensiz olmuşuz böyle,ne kadar aşağılık,ne kadar duygusuz? Ne kadar çok birbirimizi önemsemiyoruz,sadece insan olarak bile.Güven duymuyoruz kimseye sokaktaki herkes bir şüpheli suçlu,dolandırıcı niteliğinde olmuş bizim için.Asık suratlarımızı sakladığımız maskenin içerisinden çıkarmaya ne kadar da meyilliymişiz..

6 yorum:

  1. Çok utanıyorum bencil insan olmaktan. İnsanlığa ait olmaktan.

    YanıtlaSil
  2. Yine de aynı güvensizliği sağlayan biziz.

    YanıtlaSil
  3. @degdimisimdi: söylenecek en güzel söz!
    @ikiekmekbirmaltepe:zaten yazı boyunca bize sitem ettim,kendimize,kendime insanlara sebep olduğumuz bu yaşam tarzına.

    YanıtlaSil
  4. eskiden çok daha farklıydı bu arası, son zamanlarda anladığım kadarıyla bir devrim var burada da. güzel. çok güzel.

    YanıtlaSil
  5. Bunlar hep haber bültenleri ve bizim korkularımız yüzünden.

    YanıtlaSil
  6. @Amelie teşekkür ederim,ayrıca uzun süreden beri buralardan geriye kalan yegane insanlardan biri olduğun için de!
    @hatun bunlar hep bize hazırlanan yalan haberler,gerçek dışı vrilen bilgiler ve bizim bunlara inanmamız yüzünden,haklısın

    YanıtlaSil